Een frisse en schone werkomgeving

Over ons

Drost & Zonen zorgt al 60 jaar voor een frisse en schone werkomgeving van onze klanten in de regio Gelderland, Utrecht en Overijssel. Dat doen we in kantoren, scholen, kantines, winkels, trappenhuizen en nog veel meer. Wij hebben alle aandacht voor u als klant en stemmen onze werkzaamheden zorgvuldig af op uw wensen. Als klant heeft u een vaste contactpersoon. Zo houden wij de lijnen kort en dat resulteert in een prettige samenwerking.

Frank van Dijk

directeur

Frank van Dijk

directeur

Werken met plezier

Over

Ook vinden wij het belangrijk dat onze medewerkers het naar hun zin hebben. Want gemotiveerde en blije medewerkers leveren de beste kwaliteit. Daarom vinden wij een persoonlijke aanpak zo belangrijk: we kennen elkaar en werken in kleine teams. Wij investeren graag in gemotiveerde medewerkers die met plezier hun werk doen. Dat doen wij door opleidingen aan te bieden, trainingen op de werkvloer en intensieve begeleiding. Zo bereiken we samen het beste resultaat!

Werken Met Plezier Medewerker Met Dweil

Offerte aanvragen

Wenst u een offerte? Neemt u dan gerust per telefoon of E-mail contact met ons op.

Kevin Kersten

operationeel manager
Vraag offerte aan

Ontmoet de mensen achter Drost & Zonen

  • Frank van Dijk

    directeur
  • Kevin Kersten

    operationeel manager
  • Madelon van den Bovenkamp

    managementassistente
  • Rob van Gestel

    projectleider
  • Margo Schoenmaker

    projectleider
  • Ewa Kowaczek

    projectleider
  • Germaine van Hengel

    projectleider
  • Peggy van Haren

    Projectleider

Ons verhaal

Over

Het verhaal van Drost & Zonen start aan het begin van de jaren 60. Als lid van de oudercommissie van de plaatselijke basisschool vond meneer de Haan het tijd voor verandering: de schoonmaak van de school, dat moest toch professioneler kunnen? Bij gebrek aan een goed schoonmaakbedrijf in de regio besloot meneer de Haan de touwtjes in eigen handen te nemen door zelf een schoonmaakbedrijf te starten. En met succes: wat in 1962 ontstond als een familiebedrijf groeide uit tot een professionele partner op het gebied

van schoonmaakonderhoud. Vanaf 2001 zijn zowel ons kantoor als magazijn gevestigd op kantoorpark IJsseloord II. Tegenwoordig beperkt ons servicegebied zich niet tot Gelderland. Ook bedrijven en organisaties in Overijssel, Utrecht en Brabant weten ons te vinden. Na 60 jaar staat Drost & Zonen nog steeds bekend om het persoonlijke karakter, flexibele werkwijze en open communicatie.

  • 1960

    Hoe het begon

    Drost & Zonen heeft een mooie historie met een aantal belangrijke momenten voor het bedrijf. Het verhaal begint in 1960 toen de heer de Haan, als lid van de oudercommissie van de basisschool, verantwoordelijk werd voor de schoonmaak van de school. Hij kwam al snel tot de conclusie dat de schoonmaakster in eigen dienst van de school geen goede structuur had in haar werkzaamheden. De Haan stelde het bestuur voor om een schoonmaakbedrijf te zoeken zodat aansturing en controle op de werkzaamheden geborgd werd.

  • 1961

    Ontstaan van het schoonmaakbedrijf

    Na een zoektocht en diverse gesprekken met schoonmaakbedrijven was er eigenlijk geen bedrijf, dat in de ogen van de heer de Haan, voor de opdracht in aanmerking zou kunnen komen. De Haan stelde aan het bestuur voor om de schoonmaak zelf te gaan organiseren. De heer de Haan besloot om naast zijn normale werk voor de Gemeente Arnhem een eigen schoonmaakbedrijf te starten. Omdat een ambtenaar in die tijd geen nevenfunctie mocht bekleden beneden de waardigheid van ambtenaar, moest zijn vrouw, mw. de Haan-Drost, naar de Kamer van Koophandel om dit bedrijf te registreren. Arnhem was een nieuw bedrijf rijker.

  • 1962

    Schoonmaakbedrijf De Haan-Drost

    Al gauw werden er meer basisscholen aan de zorg van de heer de Haan toevertrouwd. Al snel was hij elke avond op pad om naast zijn werkzaamheden bij de gemeente de
    schoonmaakmedewerkers aan te sturen. De eerste bedrijfsnaam in 1962 werd: Schoonmaakbedrijf De Haan-Drost.

  • 1963

    Schoonmaakbedrijf Drost

    In 1963 werd deze naam veranderd in een eenvoudiger versie: Schoonmaakbedrijf Drost.

  • 1964

    Schoonmaakbedrijf Drost en zoon

    In 1964 besloot de zoon van het echtpaar, de heer H.J. de Haan, zijn baan bij defensie op te geven en voor het schoonmaakbedrijf te gaan werken. Het werd de ommekeer naar een nog professionelere aanpak, en de naam werd nogmaals veranderd: Schoonmaakbedrijf Drost en zoon. Alle werkzaamheden en administratie werden gecoördineerd vanuit de woonhuizen van de familie de Haan. Doordat het aantal opdrachtgevers steeds groter werd en de administratieve last verhoudingsgewijs meegroeide, werd er besloten om een bedrijfspand te huren. Dat werd een pand aan de Verlengde Hoflaan met een magazijn in de Sloetstraat in Arnhem.

  • 1979

    Schoonmaakbedrijf drost en zonen

    In 1979 besloot de tweede zoon A.H. de Haan om ook voor het bedrijf te gaan werken. Hierdoor veranderde de naam nog een keer: Schoonmaakbedrijf drost en zonen. De opdrachtgevers kwamen intussen uit de gehele regio rondom Arnhem. De groei werd vooral aangewakkerd door mond tot mondreclame, veelal aanbevelingen vanuit het onderwijs.

  • 1985

    Het bedrijf groeit verder

    In 1985 verhuisde het bedrijf naar de Johan de Wittlaan met een magazijn aan de Boulevard Heuvelink in Arnhem, het aantal opdrachtgevers groeide gestaag door.

  • 1987

    Frank van Dijk

    In 1987 kwam de huidige directeur en eigenaar Frank van Dijk het team versterken en werd er geleidelijk een omslag gemaakt naar een nog professionelere organisatie.

  • 1996

    ISO-normeringen

    Vanaf 1996 wordt de kwaliteit van het werk en de methoden jaarlijks getoetst conform diverse ISO-normeringen.

  • 2001

    Nieuwe locatie

    In 2001 verhuisde het bedrijf naar de huidige locatie op het kantorenpark IJsseloord II. Op dit adres aan de Delta 50 was het mogelijk om het kantoor en het magazijn te combineren in hetzelfde pand.

  • 2004

    Nieuwe eigenaar

    In 2004 heeft Frank van Dijk de aandelen van het bedrijf overgenomen van de familie de Haan. Het bedrijf is in de jaren daarna uitgegroeid naar een meer dan volwassen dienstverlener op het gebied van schoonmaakonderhoud.

  • 2016

    Kevin Kersten

    In 2016 begint Kevin Kersten als objectleider bij Drost & Zonen. Binnen één jaar groeit hij door naar de functie projectleider. Al snel is de intentie duidelijk dat Kevin de functie van operationeel manager zal gaan bekleden en deze functie verricht hij sinds 2020. Kevin speelt een belangrijke rol bij de vernieuwingen binnen het bedrijf. Zo is hij één jaar later nauw betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl en website.

  • 2021

    Drost & Zonen, Schoonmakers!

    In 2021 krijgt het bedrijf een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. De schrijfwijze van de naam wordt veranderd naar Drost & Zonen, met een prachtige pay-off: Schoonmakers! Het verzorgingsgebied is intussen uitgebreid van de provincie Gelderland naar de provincies Overijsel, Utrecht en Brabant. De werkwijze en persoonlijke en open communicatie wordt nog steeds gewaardeerd door de 150 opdrachtgevers en 295 medewerkers.

Heeft u een vraag? Wij beantwoorden ze graag.

Contact

Delta 50, 6825 MS Arnhem

info@drostenzonen.nl

Tel: 026-3513675

Om contact met ons op te nemen dient u enkele gegevens achter te laten. Uw gegevens worden nooit aan derden verstrekt en zal nooit – zonder hier vooraf toestemming voor gevraagd te hebben – gebruikt worden voor reclamedoeleinden, zoals een nieuwsbrief. In onze Privacyverklaring leest u hoe wij met uw gegevens omgaan.

"*" geeft vereiste velden aan

Diensten

Bekijk

Referenties

Bekijk

Sectoren

Bekijk

Over Drost & Zonen

Bekijk